Általános szerződési feltételek

1. Szolgáltató:

Név: Szatyor Miklós Gyula egyéni vállalkozó

székhely: 7678 Abaliget, Petőfi u. 13/A

adószám: 8397310754

email cím: info@faodu.hu

bankszámlaszám: 11773054-00605760

tárhelyszolgáltató neve, székhelye, email címe: DM CREATIVE INNOVATION Kft. 1133 Budapest, Kárpát utca 12. info@dmcreative.hu

2. Megrendelő:

Megrendelő minden olyan természetes, jogi, vagy jogi személyiséggel, nem rendelkező személy, szervezet, valamint minden olyan további személy, aki a Szolgáltató által nyújtott valamely szolgáltatást igénybe kívánja venni és erre vonatkozóan valamely formában jogviszony jön létre közte és a Szolgáltató között.

Kapcsolattartás:

Értesítési címnek tekintik a felek Szolgáltató tekintetében – amennyiben az adott szerződés vagy ajánlat mást nem tartalmaz – a jelen ÁSZF-ben megjelölt értesítési címet/e-mail címet, míg Megrendelő tekintetében pedig az adott szerződésben, megrendelésben megjelölt értesítési címet/e-mail címet.

2. SZERZŐDÉSKÖTÉS

Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltató bármely szolgáltatását igénybe kívánja venni, úgy a megrendelő elküldésével elfogadja jelen ÁSZF rendelkezéseit és az alábbiakban foglaltak szerint felek között szerződés jön létre.

A szerződés megkötésének alapfeltétele, hogy Megrendelő azonosítsa személyét, lakcímét, illetve székhelyét, nyilvántartási számát, adószámát, és igazolja törvényes képviselőjét, ezek hitelességét azonban a Szolgáltató nem köteles ellenőrizni. A Megrendelő által, a szerződésben rögzített adatok valódisága a Megrendelő felelőssége.

A Szolgáltató és a Megrendelő között az adott szerződés érvényesen létrejön, ha a Megrendelő a készítendő munka főbb formai és tartalmi elemeit meghatározta és a Megrendelő és a Szolgáltató megállapodtak a szolgáltatás árában és annak teljesítési határidejében és a Megrendelő személyes vagy cégadataival a megrendelést kitöltötte vagy a részére küldött ajánlatot írásban elfogadja, visszaigazolja. Szolgáltató nem köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelést, az ütemezést, illetve a szerződést a Megrendelő részéről az arra jogosult személy írta alá.

Megrendelő teljes körűen megismerteti a Szolgáltatót a feladattal, ezt követően árajánlatot kér tőle. Az árajánlat adása lehet előzetes helyszíni szemle nélküli, a megrendelő által megadott adatok, információk, fotók alapján tájékoztató jellegű és lehet a helyszíni szemlét és pontos felmérést követő végleges árajánlat. Ezt Szolgáltató jelzi az árajánlatban.

A Szolgáltató árajánlata a Megrendelővel való közléstől számított 30 napig hatályos. A munka ütemezését a Megrendelő és a Szolgáltató közösen határozzák meg a megrendelőben és az arra adott árajánlatban foglaltak szerint.

Megrendelő az árajánlat elfogadását követően az aláírásával ellátott megrendelést eljuttatja Szolgáltató részére elektronikus úton, vagy postai úton, esetleg személyesen, az ÁSZF-ben megjelölt értesítési címére.

A munka megrendelése a bruttó munkadíj 50%-nak előlegként való megfizetésével válik érvényessé, melyet a Szolgáltató folyószámlájára történő utalással, vagy készpénzben teljesíthető.

3. SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

A Szolgáltató a GDPR (General Data Protection Regulation) – az Európai Unió új adatvédelmi rendeletében meghatározottak szerint óvja és kezeli a Megrendelő adatait.

4. SZOLGÁLTATÁS TARTALMA

Amennyiben a felek között létrejövő szerződés másként nem rendelkezik a szolgáltatás tartalmazza: a munka megtervezését, (koncepcionális műszaki rajzok, tervek elkészítése), faanyag beszerzése és fűrészeltetése, megmunkálás, kiegészítő elemek (pl. szeg, csavar, egyéb vasalatok, további kiegészítők) beszerzése, előkészítése, összeépítés, felületkezelés, szállítás, felállítás.

5. MUNKA KÉSZÍTÉSÉNEK FOLYAMATA

Anyagbeszerzés után a Megrendelő által jóváhagyott és előzetesen egyeztetett elképzelések, koncepciótervek elkészítése majd a kivitelezés következik. Szolgáltató a használat célja szerint és az anyagminőségnek megfelelő technológiai megoldásokkal, a lehető legmagasabb színvonalon készíti el a munkát. Szolgáltató a tervezés és kivitelezés során figyelembe veszi az élet és balesetvédelmi szempontokat. Szolgáltató a kivitelezés során fenntartja a jogot a funkciót nem befolyásoló, apróbb módosításokra. A jelentősebb módosításokat minden esetben csak a Megrendelő jóváhagyásával végezheti el a Szolgáltató. Megrendelő vállalja, hogy a kivitelezés ideje alatt, de legkésőbb a felállítás napjáig a munkaterületet megfelelő állapotba hozza, a szükséges alapozó, területrendező, bontási, stb. munkálatokat – ha a szerződés másként nem rendelkezik – elvégzi.

6. HATÁRIDŐK

A megrendelésben/szerződésben szereplő határidő a felek közös megegyezésén alapul. Ezt a felek közös egyetértésben módosíthatják. A határidőt egyoldalúlag befolyásoló tényezők lehetnek a Szolgáltató egészségi állapotában hirtelen beálló, előre nem látható változások, a nyersanyag beszerzésének akadályai, a kivitelezés, helyszíni felállítás időjárási korlátai, melyért Szolgáltató anyagi felelősséget nem vállal.

7. SZERZŐDÉSI BIZTOSÍTÉK

A szerződés teljesítésének biztosítékaként a Szolgáltató a 2. pontban meghatározott mértékű előleg fizetését köti ki. A szerződésszerű teljesítés esetén az előleg összege a szerződéses, illetve vállalkozási díjba beleszámít. Ha a Szolgáltató a teljesítést megtagadja és a jelen ÁSZF-ben nem rögzített okokból mondja fel a megrendelés teljesítését, akkor a Megrendelő részére az előleg visszajár, egyéb esetekben pedig a Szolgáltatónak járó átalány kártérítésnek minősül, amennyiben a Szolgáltató már a tervek készítését elkezdte. Amennyiben a Szolgáltató a tervek készítését még nem kezdte el, a teljes munkadíj 10%-ának megfelelő átalány kártérítésre jogosult a megrendelés meghiúsulása esetén. Az előlegre vonatkozó kikötéseket Szolgáltató árajánlatában előzetesen jelzi. Az előlegszámla kiállítására a Szolgáltató a megrendelés napján válik jogosulttá és ezen a napon kezdődik az előlegszámla fizetési határideje is. Amíg Megrendelő az előlegszámlát nem teljesíti hiánytalanul, addig a Szolgáltató nem kezdi meg a szerződés teljesítését. Az előlegszámla teljesítésének határideje a kiállítástól számított 8 nap. A megrendelésen feltüntetett teljesítési határidő automatikusan annyival meghosszabbodik, amennyivel az előlegszámla lejárata után egyenlíti ki Megrendelő az előlegszámlát.

8. FIZETÉS MÓDJA, A TELJESÍTÉS ÁTVÉTELE, ELLENŐRZÉSE

Megrendelő a rendeltetési helyszínen az elkészült munkát személyesen, vagy megbízottja által átveszi. Szolgáltató a munka átvétele után átadja a kiállított végszámlát, melyet Megrendelő készpénzben vagy átutalással egyenlíthet ki. Az átutalásos fizetés – egyéb megállapodás híján – 8 napos fizetési határidővel történik.

9. GARANCIA

Szolgáltató az általa elkészített munkára 1 év garanciát vállal. A garancia csak a rendeltetésszerű használat mellett érvényes.

8. SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA

A felek között létrejött szerződést közös akaratnyilatkozatukkal a felek bármikor módosíthatják. Ebben az esetben irányadó a szerződés létrejöttére vonatkozó részletszabályok, különös tekintettel az előleg mértékére. Szerződésmódosítás esetén amennyiben a kikötött munkadíj növekszik, úgy a szerződésmódosítást követően Szolgáltató a megemelt munkadíj szerinti előlegre jogosult, míg a munkadíj csökkenése esetén az újonnan megállapított munkadíj szerint számolt előleg és a korábbi előleg mértékének különbözeti része a Megrendelőnek nem jár vissza, az a végszámla kibocsátásakor a munkadíjba beleszámít.

9. SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

A felek között létrejött szerződés a szerződésszerű teljesítéssel megszűnik. A felek között létrejött szerződés teljesítés nélkül is megszűnhet: a felek közös megegyezésével, a Megrendelő elállásával vagy felmondásával, illetve a Szolgáltató elállásával vagy felmondásával. Ha a Megrendelő az általános elállási jogát gyakorolni kívánja, köteles a Szolgáltatónak az elvégzett munkáját – a munka készültségi fokával arányos mértékben, mint bánatpénz – megtéríteni.

9. VEGYES RENDELKEZÉSEK

Szerződő Felek a szerződés teljesítése során hatékonyan, szorosan együttműködnek és egymás érdekeinek figyelembe vételével kötelesek eljárni.

Szerződő Feleket a szerződés teljesítése során kölcsönös értesítési és tájékoztatási kötelezettség terheli. Ezen kötelezettség teljesítésekor lehetőleg az írásos formát részesítik előnyben.

Szerződő Felek a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott és a másik Szerződő Felet érintő minden titoknak minősülő információt, adatot vagy egyéb ismeretet kötelesek megőrizni és gondoskodni arról, hogy a titokhoz illetéktelen harmadik személy ne férhessen hozzá. A titoktartási kötelezettség Szerződő Feleket a szerződés megszűnése után is terheli.

Jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013 évi V. törvény rendelkezései irányadók.

A jelen ÁSZF magyar nyelven érvényes.

A felek között létrejött jogi vitákra a magyar jog előírásai az irányadóak. Jogvita esetén a helyi bíróság illetékességébe tartozó ügyekben a Megrendelő és a Szolgáltató – pertárgyértéktől függően – a Pécsi Járási Bíróság/Pécsi Törvényszék kizárólagos illetékességét köti ki.